четвртак, 23. април 2020.

Dnevnik Diane Budisavljević - 2019


Ocena 7/10
Na početku, priču o sebi počinje Živko Zelenbrz, jedan od dece koje je Diana spasila. Diana sedi i popunjava kartoteku o deci, kada zazvoni telefon. Na telefon se javlja njena saradnica, kojoj telefonom saopštavaju podatke o tri deteta koja su umrla. Dina vadi iz albuma slike dece nalazeći ih po broju. Nakon toga Živko nastavlja svoju priču. Posle toga Diana čita pismo žene koja se nalazi na prisilni rad u Nemačkoj i koja je pita da li zna nešto o njena tri deteta. Njena saradnica kreće da prelistava kartoteku u pokušaju da pronađe podatke o ovoj deci. Priča se vraća u april 1941. godine, gde na ulicama Zagreba masa ljudi sa radošću dočekuje Nemačke vojnike. Toga dana u Dianinom stanu organizuje se kršćavanje jednog deteta. Diana je otišla kod šnajderke, koja je jevrejka, da proba haljinu koju joj ova prepravlja. U toku razgovora Diana kaže šnajderki da je u Insbruku čula za logore za jevreje, a ona joj kaže da ih ima i ovde i da Jevrejska opština skuplja pomoć za one koji su u logoru. Diana organizuje ručak za prijatelje i pričaju o logorima koji se formiraju u Hrvatskoj. Dianin muž misli da ti logori nisu ništa strašno, ali se Mira Kušević ne slaže sa time i smatra da on nema relanu sliku. Nakon toga svoje iskustvo iz logora priča Nada Vlaisavljević, koja je tamo bila kao dete i koju je takođe Diana spasila.
Priča o Diani Budisavljević, koja uz pomoć nekoliko prijatelja kreće u borbu kako da spase srpsku decu koja se nalaze u ustaškim logorima. Ovo je mešavina igranog filma i svedočenje četiri osobe koje je Diana spasila iz logora.
Žanr: biografski, drama, istorijski
Glavni glumci: Alma Prica, Biserka Ipsa, Igor Samobor
Režija: Dana Budisavljević
Zemlja: Hrvatska, Srbija i Slovenija
Vreme trajanja: 88 minuta


понедељак, 20. април 2020.

Lov (The hunt) - 2019


Ocena 8/10
Nekoliko prijatelja se preko telefona dopisuje oko lova na ljude, na kraju jedan od njih kaže da moraju da prestanu o tome da pričaju i da će poruke da izbriiše. U avionu jedan od putnika traži od stujardese da mu donese neku mediteransku hranu, ali ona mu kaže da služe samo piće, našta on bezvoljno pristaje. U tom trenutku se pojavljuje iz zadnjeg dela aviona krupan čovek, koji pita gde se on to nalazi. Svi putnici u tom delu aviona su u šoku, a jedan kaže da je doktor i da će mu pružiti pomoć. Međutim kada on legne "doktor" mu zabija olovku u vrat. Čovek ustaje i počinje borbu sa ostalim putnicima, a za to vreme mu krvi lije iz vrata. Ova buka budi Atinu, koja ustaje i dolazi do mesta borbe i čoveku zabija štiklu od cipele u oko, nakon čega on pada na zemlju. Čovek odvlače do posebne kabine i ostavljaju na pod, u kojoj se na podu nalazi devojka bez svesti. Ova devojka se budi pored neke vode, gde vidi neku devojku, a nakon toga i čoveka koji hoda nedaleko od nje. Svi na ustima imaju lopte, vezane pozadi i zaključane katancom. Na sredini se nalazi sanduk, sa pajserom, a sa svih strana se pojavljuju ljudi koji isto imaju loptice na ustima. Jedan od njih otvara sanduk iz koga izlazi malo prase obučeno u suknjicu.
Dvanajst stranaca se budi na nekoj poljani. Ne znaju gde su ni kako su tu dospeli. Oni neznaju da su izabrani za posebnu svrhu - Lov. Sa svih strana kreće lov na njih od nepoznatih ljudi u pripremljenom okruženju.
Žanr: akcioni, horor, triler
Glavni glumci: Betty Gilpin, Hilary Swank, Wayne Duvall
Režija: Craig Zobel
Zemlja: SAD
Vreme trajanja: 90 minuta

уторак, 14. април 2020.

Vladine tajne (Official Secrets) - 2019

Ocena 8/10
25. februara 2004. godine počelo je suđenje Katrin Gan za izdaju koju je počinila. Oko godinu dana pre toga Katrin je bila u svom domu sa mužem, Jasarom i gledala tv emisiju u kojoj je gostovao Toni Bler, premijer V. Britanije i nervirala se šta priča o mogućem ratu sa Iranom. Posle doručka odlazi na posao gde sve prolazi u običnoj rutini i prijatnom odnosu sa kolegama, kada je prekida šefica i traži hitno izveštaj o Pekingu. Dok je preslušavala snimljene razgovore i izvlačila bitne delove koje treba napisati, otvara mejl i vidi poruku koju je obaveštajna služba SAD poslala obaveštajnoj službi V. Britanije, da pred glasanje u Savetu bezbednosti UN, o napadu na Irak, prikupe podatke o licima iz malih zemalja koje trebaju da glasaju na sednici, kako bi se na njih izvršio pritisak. Ovo Katrin začuđuje i pita kolegu Endija, koji sedi pored nje, da li je i on video taj mejl, što on potvrđuje i isto ne može da veruje šta Amerikanci traže od njih. Endi iznenađen ovakvom porukom proverava kod šefice da li je ovo odobreno i da li je sve to uredu, što ova potvrđuje i kaže da nema nikakvih problema i da će oni raditi na tome. Uveče kod kuće Katrin gleda obraćanje Američkog predsednika Buša, koji govori kako je pitanje nedelja kada će početi napad na Irak, što nju strašno nervira i tvrdi kako nisu u pravu. Muž želi da promeni kanal, ali ona odbija, nakon čega muž odlazi da čita knjigu, jer ne želi da gleda tv. Sutradan, Katrinin muž odlazi u policijsku stanicu, da se prijavi, jer čeka dozvolu za boravak u V. Britaniji, a Katrin ostaje kod kuće. Međutim po njegovom odlasku ona odlazi do govornice i poziva prijateljicu Jasmin i traži da se vide.
Istinita priča o ženi koja je u javnost iznela tajni dokument kojim SAD traže od V. Britanije da špijuniraju lica iz zemalja koja trabaju da glasaju u Savetu bezbednosti UN povodom napada 2003. godine na Irak. 
Žanr: biografski, kriminalistički, drama,
Glavni glumci: Keira Knightley, Matt Smith, Ralph Fiennes
Režija: Gavin Hood
Zemlja: V. Britanija i SAD
Vreme trajanja: 112 minuta

понедељак, 6. април 2020.

Zov divljine (The call of the wild) - 2020

Ocena 10/10
U vreme kada su ljudi istraživali Artik, otkrili su zlato, da bi ga pronalazili i izvlačili trebali su im psi i to jaki i izdržljivi. Bak je bio pas sudije u okrugu Santa Klara u Kaliforniji, koji je pravio vratolomije po gradu i sebi dopuštao što drugi psi nisu smeli da rade, a i svi su ga voleli. U tim njegovim vratolomijama po gradu video ga je tip koji je smatrao da njegovom prodajom na sever, može dobro da zaradi. Kod kuće je Bak takođe svojim ponašanjem prestavljao noćnu moru i gde on prođe sve se treslo. Toga dana je posluga spremala rođendan sudiji i bili su prinuđeni da sakriju hranu koju su spremili u kuhinji da je Bak ne pojede. Zbog tog njegovog ponašanja sudija je izbaci Baka van kuće, ali on i tamo pronalazi zabavu i kreće u poteru za zecom, koga juri do rupe u zemlji, gde ovaj jedva uspeva da se spase. Za to vreme u dvorištu je postavljen svečani sto za proslavu sudijinog rođendana i svi su stali ispred kuće da se slikaju, kada se vraća Bak i uništava ceo sto. Sudija ljut na Bakovo ponašanje sudija ga ostavlja te noći u dvorištu da razmisli o svom ponašanju. U toku noći onaj čovek koji je video Baka u gradu, na prevaru ga mami da izađe van dvorišta i uđe u kola, kojim ga odvode u vagon za voz, a vozom na Aljasku.
Bak, pas, prejak za svoju rasu, biva na prevaru odveden u divljine Jukona. Kada tamo stigne, prestaje bezbrižan dotadašnji život pun izobilja i počinje njegova borba za mesto u čoporu i borba za opstanak među ljudima.
Žanr: avanturistički, drama, porodični
Glavni glumci: Harison Ford, Omar Sy, Cara Gee, Dan Stevens
Režija: Chris Sanders
Zemlja: SAD i Kanada
Vreme trajanja: 100 minuta
Zanimljivosti:
U romanu je Bak mešanac bernadinca i škotskog ovčara. Ovo je prva filmska adaptacija koja pravilno prikazuje Bakovo mešovito nasleđe. Inače digitalni izgled Baka je zasnovan na psu koga je kao kućnog ljubimca uzela režiserova supruga iz prihvatilišta za životinje.
Svaki pas iz Bakove ekipe dobijo je ličnost jednog patuljka iz Diznijevog klasika Snežana i sedam patuljaka. Doli je smešan, Pike je mrzovoljan, Đžoe je sretan, Bili je pospan, Dave je spavljivko, Dub je lenj a Sol-Leks je učenjak.
Film je zasnovan na romanu "Zov divljine", američkog autora Đžeka Londona, koji je prvi put objavljen 1903. godine.
Doke se Bak nalazi u kolibi Đžona Torntona, iza njega na zidu se vide crteži psa. To su trebali da budu crteži koje je Đžon nacrtao gledajući u Baka dok se ovaj oporavljao u njegovoj kolibi i Bak je trebao tako da izgleda. Međutim u toku snimanja je doneta odluka da se promeni digitalni izgled  Baka.